Translate

lørdag, november 03, 2012

Jomtien, kørekort, frikadeller & whitening cream

Hey you

Er kommet tilbage til Jomtien efter Bangkok/Visa turen og har brugt de sidste pr. dage på at få "bevilling" til at tage kørekort. Jup, man skal have beviser på at man har bopæl - adresse på hotel er dog ok også selv om man ikke bor der fast.. go figure. En lægeattest der koster 150 bath at få og man ser ikke engang lægen.. "it's the thai way" :) nej, det er nu fint nok. Synes bare jeg har rendt nok på immigrationskontoret p.t.

Bor hos én af min fars kammerat, Uffe, der har gang i en lille butik hernede og der er et værelse ledig. Jeg hjælper så med hvad jeg nu kan - men har skrevet kontrakt på nul rengøring. hehe. Vil dog gerne finde en lille lejlighed selv på et tidspunkt, men det kommer. Går og pusler lidt med idéen om at undervise dansk. Der er nemlig mange danskere i det her område og nogen af dem har en thai kæreste. Det virker som om der vil være 6-7 allerede der gerne vil. Tænker lidt på et pr. timer om dagen og tjene en skilling. Man kan jo altid udvide hvis det går godt, med engelsk. Mit lousy engelsk er alligevel en smule bedre end den gennemsnitlige thais :P

Vi fik frikadeller her forleden fordi Uffe har fødselsdag. Det var mærkeligt, for jeg vidste ikke jeg savnede frikadeller før jeg tog den første bid. Heldigvis kan man jo lave sådan noget selv - eller købe dansk mad hos Uffe er nok det mest sandsynlige haha.

Kan kun finde en video fra en tur vi på så I må lige nøjedes: fra et tempel


Nå ja.. Har svært ved at finde creme og lotions uden whitening formular i. Thaier vil gerne være lyse i huden og bruger gerne en masse penge på at gøre dem lysere. De har meget tøj på selvom det er 30+ grader.

Skal på auktion i dag og håber lidt på at kunne finde en cykel eller motorbike.

xo fra Lecko

2 kommentarer:

  1. Alfred Hitchcocks mindre kendte og knap så successfulde "The Fishies"

    SvarSlet